گونه جدیدی از جنس .calligonum l در ایران

نویسندگان

علی اصغر معصومی

حسین بتولی

چکیده

گونه  calligonum spinosetosum به عنوان گونه بومی و جدید از استان اصفهانن، بیابانهای  شمال آران و بیدگل نامگذاری و معرفی می گردد . این گونه  با همه گونه های ایرانی با داشتن تارهای میوه سوزنی، دوشاخه با حدود 6 میلی متر طول متمایز می گردد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه جدیدی از جنس .Calligonum L در ایران

گونه  Calligonum spinosetosum به عنوان گونه بومی و جدید از استان اصفهانن، بیابانهای  شمال آران و بیدگل نامگذاری و معرفی می‌گردد . این گونه  با همه گونه های ایرانی با داشتن تارهای میوه سوزنی، دوشاخه با حدود 6 میلی متر طول متمایز می گردد.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس گون (Astragalus L. ) در ایران

گونه Astragalus memoriosus  از بخش ‍Caraganella به عنوان گونه جدیدی معرفی و شرح داده می‌شود. از ویژگیهای این گونه در بخش، بلندی آن به طول حدود 100 سانتی‌متر، بلندی پایک گل‌آذین و ساقه‌های نقره‌ای رنگ است. گونه مذکور با داشتن اختصاصات زیر از گونه نزدیک خود A. reshadianusتشخیص داده می‌شود. طول پایک گل‌آذین بلند، خوشه به طول 8 تا 12 سانتی‌متر (نه 5/1 تا 2 سانتی‌متر)، کاسه‌گل پوشیده از کرکهای سیاه ...

متن کامل

گونه جدیدی از جنس Galium از ایران

گونه Galium tehranicum به عنوان گونه جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود.

متن کامل

گزارش جدید از جنس Calligonum L. در ایران

با مشاهده و شناسایی نمونه‌های هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، گونه C. eriopodum Bunge شناسایی و در اینجا به عنوان گزارش جدید از استان خراسان جنوبی منطقه زیرکوه قاین برای ایران معرفی می‌گردد. این گونه از نظر صفات تاکزونومی با همه گونه‌های Calligonum در ایران تفاوت دارد.

متن کامل

گونه جدیدی از بخش Halicacabus از جنس گون (Astragalus L.) در ایران

گونه جدید Astragalus brevipilus از شمال غربی ایران شرح داده می‌شود. گونه مذکور اولین گونه متعلق به گروه واجد کرکهای متفرق، خوابیده و کوتاه از بخش Halicacabus است که از ایران گزارش می‌گردد. اختلافات این گونه با نزدیکترین خویشاوندان آن توضیح داده می‌شود.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس Scorzonera، تیره Asteraceae از نطنز، ایران

Scorzonera karkasensis Safavi به عنوان گونه جدیدی از ایران معرفی و نشانویژه‌های ریختی آن با نزدیکترین آرایه مقایسه شده است. گونه جدید از نظر ریختی نزدیک به S. tenax Rech. f.بوده و با توجه به تفاوتهایی که در یقه، ساقه‌ها، برگها، براکته‌ها، گلچه‌ها و فندقه‌ها دارد از آن جدا می‌شود. نقشه پراکندگی، نقاشی و تصویرگونه جدید نیز ارایه شده است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 15

شماره 2 2009

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023